Jumat, 08 Mei 2009

14 perancangan program gemilang UPSR SKTM 2




TANAH MERAH: Empat belas program intensif telah diatur Sekolah Kebangsaan Tanah Merah 2 (SKTM 2) bagi menghadapi peperiksaan Ujian Pencapaian Sekolah Rendah penghujung tahun nanti.

Guru Besar sekolah tersebut, Mohd Rudin Mohamad berkata, program tersebut meliputi ramah mesra keibubapaan murid-murid calon peperiksaan itu, kem kecemerlangan, selain kelas tambahan harian.

“Pertemuan dengan ibu bapa penting bagi merealisasikan terget tahun ini. Selain dapat mengetahui masalah ibu bapa, pertemua itu juga memberikan semangat baru kepada calon untuk belajar bersungguh-sungguh,” katanya pada Sinar Harian.

Katanya kelas pada hari Sabtu juga merupakan satu lagi program gemilang UPSR tahun ini. Selain kelas tambahan, kelas dalam cuti dan kelas intensif, juga antara usaha ikhlas SKTM 2 ke arah mempertingkatkan prestasi peperiksaan itu pada tahun ini.

Mohd Rudin berkata, kepada calon-calon yang bakal menduduki peperiksaan pada tahun ini jangan menguzurkan diri menghadiri kelas tersebut.

“Apa yang pihak sekolah lakukan ini semuanya untuk kepentingan murid-murid. Oleh itu kelas tambahan dan kelas intensif mesti dihadiri dalam usaha menjadikan sekolah kita sekolah yang berjaya mencapai target,” katanya.

Selain itu, solat hajat perdana, teknik menjawab, titian kasih, rangsang jaya, rehat minda dan restu ilmu juga program iringan yang menunda kejayaan pelajar dalam peperiksaan nanti.

“Saya harap ibu bapa calon ikut sama membantu pihak sekolah dalam usaha merealisasikan impian semua,” katanya,

Tidak ada komentar:

Posting Komentar